Felhasználási feltételek
Általános szerződési feltételek
A weboldalt Kertész Krisztina egyéni vállalkozó üzemelteti.
Azzal, hogy vásárlónk meglátogatja az oldalunkat és/vagy vásárol tőlünk a webáruházunkon keresztül, automatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeinket (ÁSZF). Az alábbi feltételek kizárólag azon vásárlóinkra vonatkoznak, akik értékesítési felületünkön keresztül fizetik ki rendeléseiket.
Minden kedves vásárlónkat arra kérjük, vásárlás előtt olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, mivel a honlapunk bárminemű használata során ezek vonatkoznak rájuk. Amennyiben a vásárlónk nem ért egyet a szerződésben foglaltakkal, arra kérjük, ne vegye igénybe online szolgáltatásunkat.
Fenntartjuk a jogot, hogy a jelen Szolgáltatási feltételek bármely részét frissítsük, kicseréljük vagy helyettesítsük honlapunkon a frissítések és/vagy változtatások elküldésével. Ez az Ön felelőssége, hogy ellenőrizze ezt az oldalt időről időre a változásokat. A módosítások elfogadását követően a webhely további használata vagy a weboldal elérése a változtatások elfogadásából áll.
Webshopunkat a Webnode AG bocsájtotta a rendelkezésünkre. Ők biztosítják számunkra az e-kereskedelemhez szükséges platformot, ami lehetővé teszi, hogy a szolgáltatásunkat vásárlóink igénybe vegyék és a termékeinket megvásárolják.
Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Kertész Krisztina EV
A szolgáltató székhelye: MAGYARORSZÁG, 7634 PÉCS, BAJMI DŰLŐ 40. ép.: C
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: palamp.glass@gmail.com
Adószáma: 79301800-1-22
Nyilvántartási száma: 60342713
Telefonszámai: 20 334 1179
A szerződés nyelve: magyar
Területileg illetékes szakmai kamara: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
A Webshopban kizárólag magyar nyelven lehet vásárolni.
A megrendelni kívánt termék vagy szolgáltatás részletes jellemzőiről, áráról, valamint rendelkezésre állásáról a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően lehet tájékozódni. A "Kosárba rakom" feliratra vagy a kosár ikonra kattintva lehet a terméket virtuális kosarába helyezni..
A kosár ikonra kattintva megjeleníthető és áttekinthető az eddig kosárba helyezett termékek listája, valamint kezdeményezhető a megrendelés véglegesítése a "Fizetés" gombra kattintva.
A vásárlás történhet vendégként a szállításhoz szükséges adatok megadásával vagy regisztrált felhasználok esetén bejelentkezés alapján. Ha a Vásárló minden adatot helyesen megadott, lehetősége van a fizetési mód kiválasztására (PayPal vagy bankkártyás fizetés) és a vásárlás fizetéssel történő befejezésére.
3 Visszaigazolás, szerződés létrejötte
Miután a Vásárló elküldte megrendelését, az ajánlat megérkezését legkésőbb 48 órán belül automatikus emailben visszaigazoljuk, amely automatikus email megerősíti, hogy a Webshop megkapta az elküldött megrendelést. Az automatikus email a megrendelésének részleteit is tartalmazza ("Rendelés Részletező"). Ez a Rendelés Részletező nem jelenti a megrendelés elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Webshophoz.
A Webshop a Vásárló ajánlatát külön elfogadó email útján fogadja el. A szerződés az ajánlat Webshop általi elfogadásáról szóló külön email megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló email 48 órán belüli megérkezésével.
A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Webshoptól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt.
Ha a Vásárló a visszaigazoló emailben szereplő adatok tekintetében hibát vesz észre, azt 1 napon belül köteles jelezni a Webshop felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
4 A szerződés szövegének tárolása
A megrendelés adatait a Webshop tárolja. Ha azt a Vásárló nyomtatott formában is meg szeretné kapni, akkor kinyomtathatja a megrendelést visszaigazoló email-t, amely tartalmaz minden megrendeléssel kapcsolatos lényeges információt. Ezt a Vásárló a megrendelése elüldését követően kapja meg az általa megadott email címre.
5 Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban "Fogyasztó").
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül (a továbbiakban együttesen: "Elállási Időszak") a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Webáruház Üzemeltetője részére az Elállási Időszak alatt. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF 1. mellékletében található "Elállási nyilatkozat – mintát".
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jelen ÁSZF releváns pontjában meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a Fogyasztó a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a Fogyasztó nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát az Elállási Időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Webshopnak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email-en keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe a Webshop a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az Elállási Időszak lejárta előtt (14 nap) elküldi elállási nyilatkozatát a Webshop részére.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az alább feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
Ha a Fogyasztó több mint egy terméket vagy szolgáltatást rendel meg, bármelyik vagy az összes termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó szerződéstől elállhat.
A termék Webshop címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Webshopnak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Webshop visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Webshop által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A Webshop jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Webshop a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Webshop kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
5.1 Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Webshop , vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak,
A visszaküldendő áruhoz a Fogyasztónak mellékelnie kell a szállítólevelet, és szükséges megadnia a visszaküldés okát is. Amennyiben a Fogyasztó nem tünteti fel a visszaküldés okát, az nem jelenti elállási jogának elvesztését. Visszaküldés esetén a következő címre küldje vissza a csomagot:
Kertész Krisztina EV 1764 Pécs, Bajmi dűlő 40. C ép.
Felmerülő kérdés esetén a Fogyasztó az alábbi elérhetőségeken érdeklődhet: palamp.glass@gmail.com
Amennyiben kérdése lenne az elállási jogra vonatkozóan, kérjük, forduljon a Webshop Üzemeltetőjéhez a fenti elérhetőségek valamelyikén.
6 Árak és szállítás
A Webshopban a termékek mellett feltüntetett ár magyar forintban értendő. A szállítási költséget a termék ára nem tartalmazza. Az ár a megrendeléskor érvényes ár.
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén történhet. A szállítási időkről a mindenkori megrendelési folyamat során tájékoztatja a Vásárlót a Webshop. Amennyiben az ott megadott szállítási idő nem tartható be, a Webshop erről emailben tájékoztatja a Vásárlót.
7 Szállítás
Kivételes esetben előfordulhat, hogy magasabb szállítási díjat kell a Webshopnak kiszámláznia mint ami a szállítási információkban vannak feltüntetve. Ilyen esetben a Webshop a díjról részletes kimutatást készít és arra a megrendelés teljesítése előtt felhívja a Vásárló figyelmét.
Amennyiben a Webshopnak a megrendelést követően technikai vagy logisztikai okokból több lépésben kell a megrendelést kiszállítania, a szállítási költségeket természetesen csak egyszer kerülnek felszámításra.
Ha a Vásárló sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személytől kérnie kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét a Webshop díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért a Webshop felelősséget nem vállal!
8 Szavatosság
8.2 Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a fogyasztó között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 (két) héten belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
A Vásárló a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Webshop) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.
10 Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig az áru a Webshop tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Webshop irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
11 Fizetés, esedékesség, késedelmes fizetés
Online bankkártyás fizetés – Webáruházunk részére a kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja. Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a Barion fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül az általuk üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
A Webshop Üzemeltetője fenntartja magának a jogot, hogy egyes esetekben bizonyos fizetési módokat kizárjon, ill. előre utalást kérjen.
12 Kapcsolatfelvétel
A Vásárló esetleges kérdéseit vagy reklamációját az alábbi elérhetőségek valamelyikén jelezheti:
Kertész Krisztina EV 1764 Pécs Bajmi dűlő 40 c ép-
13 Jogérvényesítési lehetőségek
13.1 Panaszügyintézés
A Vásárló a termékkel vagy a Webshop tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a korábban megadott elérhetőségeken terjesztheti elő.
A Webshopa szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Webshop a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel, amelyet a Vásárlónak elektronikus úton eljuttat.
A Webshop a hozzá írásban érkezett panaszt 30 (harminc) napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Webshop az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
13.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Webshop és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita a Webshoppal folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
14 Adatvédelem
A Webshop adatvédelmi előírásait itt találja: https://www.palamp.hu/adatvedelem/
15 Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Webshop Üzemeltetője jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
A Webshop Üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webshopon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webshopot más domainnév alá helyezze át.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025. május 8.